Wednesday 8 May 2013

Latte Factor - Kecil-kecil cili padi

Kita perlu melihat perkara-perkara kecil yang kita biasanya membelanjakan wang 'separa-sedar' setiap hari

'Financial Snacks' Oleh Lee Mun Wai


"Bos, semua kopi ini membantu saya sedar sentiasa semasa melaksanakan tugas dan menjadi lebih produktif"
Apa secawan kopi yang dibuat dengan espresso dan susu stim, berkaitan dengan kewangan anda? Jawapannya, tiada! Walau bagaimanapun, LEE MUN WAI mahu memperkenalkan anda "Latte Factor" yang sangat berkait rapat dengan kewangan anda.

"
Latte Factor" adalah berdasarkan satu konsep yang amat mudah - kita perlu melihat perkara-perkara kecil yang kita biasanya membelanjakan wang 'separa-sedar' setiap hari dan mengarahkannya kearah untuk memperkayakan diri kita sendiri.

Menyimpan seringgit atau dua tiap-tiap hari demi masa depan anda dan bukannya membelanjakan ke atas pembelian seperti latte yang mahal, botol air mineral, rokok, alkohol yang terlalu banyak, majalah yang anda tidak membaca, dan beg tangan yang disimpan di dalam almari, anda akan terkejut dengan perbezaan Latte Factor dalam kehidupan seharian anda yang boleh membezakan antara mengumpul kekayaan dan hidup dari gaji untuk gaji.

Kita sering tidak menyedari berapa banyak sebenarnya perbelanjaan pembelian ini . Jika kita tidak berfikir tentang hal itu dan menukar tabiat kita wallau sedikit sahaja, kita sebenarnya boleh mengubah nasib kita.

Untuk membuktikan hujah ini, mari kita andaikan kita berjaya mengalihkan RM10 setiap hari. Itulah RM300 sebulan ke dalam akaun Latte khas kami untuk 30 tahun akan datang. Dengan mengandaikan kadar faedah sebanyak 6% setahun, kita akan mempunyai lebih daripada RM300, 000 dalam akaun kami!

Dapatkan Akaun Latte anda bekerja hanya sedikit lebih keras dengan menubuhkan sebuah portfolio pelaburan yang dibina dan diuruskan dengan cekap untuk mengembalikan anda 12% setahun, anda akan menakjubkan menjadi jutawan dalam tempoh 30 tahun akan datang! Adakah anda terkejut?

Lakukan amalan ini bermula minggu hadapan. Kenal pasti sebenar "Faktor Latte" anda dengan menjejaki perbelanjaan harian anda dengan terperinci dan kemudian mengira berapa banyak yang anda boleh simpan dalam beberapa tahun.

"Latte Factor" bukanlah sains roket, ia hanyalah amalan kewangan yang baik dan
masuk akal. Satu amalan kecil ini boleh menjadi titik perubahan hidup anda menjadi lebih baik. Semua angka ini adalah tepat, jadi mulalah mengambil tahu latte anda hari ini dengan perancang kewangan anda.

No comments:

Post a Comment